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Herstellernews - Neue Attraktionen und Thematisierungsideen

sven

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Wer ist denn E&S-Rides? Aus deren Homepage https://es-rides.com/ werde ich nicht wirklich schlau. Weiß jemand wer dahinter steht? Neubau von Attraktionen scheint bisher nicht deren Spezialität zu sein.
 

Mario M.

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Da ich das auch schon mal nachvollziehen wollte, habe ich mal meine Frage sowie die dazugehörige Antwort von @Jokie zitiert :)

Weiß jemand wo die Firma ihren Ursprung hat? Also welche Persönlichkeiten aus der Branche da dahinter stehen?
Ich habe mal ein bisschen auf LinkedIn rumgeschaut. Dort sind für E&S Rides aktuell drei Personen zugeordnet. Alle drei haben in der Vergangenheit bei Reverchon gearbeitet, zudem diverse Referenzen als Freelancer bei anderen Herstellern und auch Parks.
 

Charlie Hotel

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Passt wahrscheinlich am besten hier rein, umfasst aber gleich mehrere Newsbereiche in einem, falls es einen einen besseren Thread gibt, gerne verschieben. Aber nun zur eigentlichen News:

Ruud Koppens, der Gründer von ETF Ride Systems, hat seinen Rücktritt zum 1. Juli angekündigt. Er zog im Alter von 67 Jahren in den Ruhestand. Eine Entscheidung, bei guter Gesundheit zurückzutreten, in der Hoffnung, mehr Zeit mit seiner Frau, seinen drei Kindern und fünf Enkelkindern zu verbringen. Im Laufe der Jahre ist ETF Ride Systems unter seiner Führung gediehen und zu einem prominenten Namen in der Branche geworden.

Getreu seinem Innovationsgeist verlässt Ruud das Unternehmen und den Markt mit einem neuen Produkt. In den vergangenen Monaten leitete er die Entwicklung eines neuen spurlosen High-End-Fahrzeugs. Das neue Fahrzeug mit dem Namen "Dynamic Mover" verfügt über die Möglichkeit zu höheren Geschwindigkeiten, größeren Beschleunigung und Verzögerungen, omnidirektionalen Fahrfunktionen, verbesserte Rotationen und die Fähigkeit Steigungen zu erklimmen. Bemerkenswert ist weiterhin, dass es nicht mehr auf den bisher erforderlichen Bodendraht angewiesen ist. Der „Dynamic Mover“ wird auf der IAAPA in Amsterdam live vorgestellt, gefolgt von der IAAPA Orlando.

Der Attraktionsbauhersteller ETF Ride Systems wurde des Weiteren von einem bekannten Namen in der Branche erworben. Vergangene Woche wurde klar, dass der Hersteller nach der Pension des Eigentümers Ruud Koppens an eine andere Partei verkauft wurde. Auszüge der Handelskammer zeigen, dass ETF vom renommierten Attraktionshersteller Intamin Amusement Rides aus Liechtenstein eingezogen wird.

Quelle 1
Quelle 2
 

Charlie Hotel

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Maurer hat für das neue Spike Omega Konzept (mit den kippbaren Sitzen) ein Werbevideo produziert, in dem man sehen kann, an welchen Stellen des Fahrablaufes man so ein Kippen der Sitze integrieren könnte.

Maurer setzt weiterhin alle Pferde auf den Spike Coaster und bietet nun zwei weitere Upgrademöglichkeiten für den Bahntyp an (Wasserpistolen & einen Gamemode):



Maurer legt nun sogar nochmal nach und stellt einen weiteren Subtypen des Spike Coasters vor: Spike ASM Launch. ASM steht dabei für "Adaptive Spike Motor".

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Neben dem Slogan "Set records, overcome limits" wird insbesondere mit der Leistungsstärke und Energieeffizienz geworben. Dabei behauptet Maurer beispielweise "deutlich niedrigere elektrische Anschlusswerte" als LSM zu benötigen. Weiterhin werden lange 20 Personen Spike-Züge und theoretischen Kapazitäten bis zu 800pph beworben.

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Adaptive Spike Motor Launch​

The ASM sets new standards for launch coasters and other roller coasters with just a few, but absolutely high-tech components. Extremely powerful and highly efficient direct drives transmit their enormous torque directly and almost loss-free to the two redundant racks of the track. Multiple teeth engage simultaneously. They can be shifted against each other, so that the gear automatically adapts to inaccuracies.
The innovative vertical track enables an extraordinarily lightweight design of the train, for example by reducing it to just one boogie per rickshaw, so that the high drive power can be used directly for brute acceleration.
As a result, the ASM Launch is a multifunctional roller coaster system that offers a number of advantages over conventional launch drives, while being significantly more cost-effective to manufacture and operate.
  • Unique ride figures​

    ASM Launch coasters not only offer unlimited possibilities for the design of sensational coasters, but far beyond that, completely new ride figures and ride profiles without regard to the force of gravity. Ride a roller coaster not with, but against gravity!
  • Versatile alternative to conventional drive concepts​

    Replaces not only conventional launch technologies such as LSM and friction wheel, but also chain lifts and offers completely new possibilities, such as the Hump Lift, Infini- and Centrifuge Launch.
  • Landmarks and records​

    Whether family, family thrill or extreme thrill, the ASM turns every ride into a world first and sets new records.
  • Flexible layout design​

    Perfectly suited for what other roller coasters cannot do or can only do with great effort, e.g. longer show sections and storytelling sections, flat track layout through existing buildings or a grand, energetic finale right before the station.
  • High adaptability​

    Different ride profiles, e.g. for thrill-seekers and children, easy adaptability to new requirements and even expandability of the entire ride for long-term security of the investment.
  • No evacuation facilities required​

    Full redundancy with two seperate powertrains ensures maximum operational safety and eliminates the need for special evacuation concepts and equipment.
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State-of-the-art Seats​


As with all Spike systems, particular emphasis was placed on outstanding design when developing the ASM Launch trains. An important component of the trains are their highly functional seats:
  • Comfortable seat shells for small children (minimum dimensions depending on the track layout) up to 2.00 m tall people
  • Large footwell for comfortable and spacious seating
  • The generously dimensioned overhead bars are available with or without a seat vest, so that even special layouts with heavy braking manoeuvres can be mastered comfortably.
  • Full-suspension boogies ensure vibration-free riding.
  • Additional safety enhancement thanks to permanent monitoring of the safety functions, even while riding.
  • Easy integration of multimedia such as sound, display and buttons etc. in the seat without additional batteries on board
  • High-quality and spectacular lighting effects thanks to built-in LED strips
Die Wägen sind ebenfalls in einer "Floorless"-Variante verfügbar:
SPIKE ASM LAUNCH FLOORLESS
The floorless version of the ASM Launch enhances the
thrill, providing an even more direct sensation with
free-hanging feet and an unobstructed downward
view. Riders board and disembark from the train on a
movable platform, which retracts before the launch
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Highest Efficiency​

The Spike ASM Launch System is designed for maximum efficiency, both through maximum electrical performance and extraordinary lightweight construction:
  • Energy efficiency​

    Highest efficiencies with very low losses lead to significantly lower electrical connection values than e.g. LSM coasters, whose efficiency is inevitably reduced to a maximum of 70% due to the air gap between the stators.
  • Recuperation​

    Thanks to the system's recovery of braking energy and the absence of eddy current brakes with the usual heat conversion, the energy consumption is unusually low.
  • Lightweight construction​

    The trains, which are very lightweight, particularly due to the vertical track, enable a lean supporting structure with correspondingly few and small foundations.
  • Shorter trains​

    The vehicle's distance control replaces block sections and enables short dispatch intervals without affecting the ride with block brakes. The same transport capacity can be achieved with smaller trains, which reduces the load on the supporting structure and leads to additional savings.
  • Ease of maintenance​

    The Spike system is designed for a long service life and low life cycle costs. Regular maintenance is simplified as no installations such as brakes and drives are required on the track and only the trains in the maintenance area need to be checked mechanically and electrically.
  • Low connected load​

    The intelligent control no higher than that of small family coasters. and energy management system results in a very low electrical connection value of the system, which is no higher than that of small family coasters.

Zum neuen Konzept werden auch gleich zwei Standard-Layouts präsentiert:

Spike® Giant-8-Loop​

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Giant-8-Loop - ride the impossible

The standing figure eight is a ride element that coaster designers have been dreaming about for decades. With Spike ASM technology, this dream is now a reality. The ride figure is a big wow effect and it is hard to believe that it is rideable. Thanks to the latest technology and innovative design, you glide through fascinating loops and twists that give you the feeling of unlimited freedom.
The Giant-8 Loop offers not only pure thrills, but also a unique visual spectacle that thrills riders and spectators alike. With a track length of only 325m this sensational ride is affordable for smaller parks. However, in addition to the standing figure eight element, it offers a bunch of other exciting ride figures to complete the ride experience and make it a true big coaster for any park.
Speed: 60 km/h (37 mph)
Height: 30 m (99 ft.)
Track length: 325 m (1066 ft.)
Capacity: 800 pph
Vehicles: 2 trains (8 persons)
Dispatch: 36 s
Total cycle time: 72 s
Dimensions: 30 m x 70 m (98 ft. x 230 ft. )

Spike® KrakeX​

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Unleash the Power of the Deep with KrakeX

Discover KrakeX, the latest sensation for small parks, featuring the revolutionary ASM (Adaptive Spike Motor) Launch System. This compact roller coaster combines breathtaking ride dynamics with impressive efficiency. With a spectacular kraken theme, KrakeX blasts through the station twice before changing direction, delivering an exhilarating 60-second ride over nearly 500 meters of track. With a capacity of 20 passengers per train, KrakeX can delight up to 720 riders per hour. Transform your visitors into deep-sea adventurers and invest in the unique thrill of KrakeX!
Speed: 45 km/h (28 mph)
Height: 18 m (59 ft.)
Track length: 225 m (738 ft.)
Capacity: 720 pph
Vehicles: 1 train
Dispatch: 100s
Riding time: 60 s (2 1/2 round incl. reverse)
Station time: 40 s
Dimensions: 20 m x 45 m (66 ft. x 148 ft. )

Übersicht Maurer Spike ASM Launch
Konzept Giant-8-Loop
Konzept KrakeX
PDF-Broschüre

Der Spike scheint wohl wirklich Maurers "Hill to die on" zu sein. Diese neue Variante kümmert sich wie schon die vorigen Alternativen zwar weiter um das meiner Meinung nach größte Problem der geringen Kapazität (die den Spike für größere Parks mit den entsprechenden finanziellen Mitteln bisher einfach unrelevant macht), aber ob diese Variante wirklich so effizient und attraktiv ist wie sie behaupten, bleibt abzuwarten.
 

rotzi

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Die Track Konzepte sehen sehr interessant aus. Mit der Figure 8 kann man dann seine Hangtime selbst bestimmen :LOL:
 

UP87

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Ich glaube nicht, dass du beim abgebildeten 8 Personen Zug eine Steuerungsmöglichkeit bekommst.
 

rotzi

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Wahrschein leider nicht, aber evtl werden die auch mit den 1er Zügen betreibbar sein. Das wäre dann sehr spaßig, weiß nur nicht ob die Rückhaltesysteme dafür ausgelegt sind
 

Fantrilux

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Vielleicht wurde dies Design auch fürs Phl entwickelt. Könnte ja theoretisch sein.
 

erdbeerschorsch

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Gibt's so Scheibenwischer mit drehenden Goldeln nicht schon irgendwo so ähnlich kirmesmäßig? Kommt mir so bekannt vor. Frankreich?
 

Charlie Hotel

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Dieses Konzept von ZIERER [...]
Kommt mir so bekannt vor.

Vielleicht, weil das ganze vor zwei Jahren schonmal vorgestellt wurde? :unsure:

Zierer hat ein neues Konzept für ein Fahrgeschäft vorgestellt: "Ellipse Flyer"
Anhang anzeigen 1272376

Grundlegend kann man das als einen Scheibenwischer mit horizontal drehenden Gondeln bezeichnen

Quelle:
 
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