• Willkommen im Coasterfriends Forum!

Wiedereröffnung 2024: Top Thrill 2 (Rückkehr Top Thrill Dragster inkl. 128 m hoher Spike, Zamperla) @ Cedar Point

Mario M.

CF Team News
Teammitglied
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2008
Beiträge
38.846
Tony Clark hat das erste Blogupdate des Jahres veröffentlicht :)

Cedar Point Blog - Top Thrill 2 Construction Updates

Bilder aus dem Artikel:
IMG_5167.jpeg
IMG_5166.jpeg
IMG_5164.jpeg


Nerdshots/Nahaufnahmen:
IMG_5170.jpeg
IMG_5169.jpeg
IMG_5168.jpeg
IMG_5165.jpeg


Bei den ersten Tests gab es weder ein richtiges Fahrerpult noch die Stationsplattform mit den Gattern. Da wollten Sie denke ich so schnell wie möglich das wesentliche (den Launch) testen, um dann mehr Zeit zu haben mögliche Probleme aus dem Weg zu räumen. Die Plattform für die Station sowie die Trennwand zum Launch werden nun als nächstes kommen. Das wird nachher sicher sehr beeindruckend sein, da nur wenige Meter entfernt vom vorbeirauschenden Zug auf die eigene Fahrt zu warten.

Quelle
 

Mario M.

CF Team News
Teammitglied
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2008
Beiträge
38.846

Mario M.

CF Team News
Teammitglied
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2008
Beiträge
38.846
Ein paar Infos aus einem Live Stream auf Tiktok:
Here's some main points from Cedar Point's TikTok live regarding Top Thrill 2 that just ended:

•There will be a separate load and unload station, which will both be entirely under the canopy.

•Will be finishing programming in the next few weeks, but there should be 5 block zones. They mentioned load station, unload station, and waiting (specifically identified as top of the top hat through to curve behind unload station) - presumably the launch block itself and maybe a pre-launch block between the station and launch switch-track?

•As expected, launch track switch will switch right after the prior train clears the top of the top hat, and the next train can proceed into the launch area. The train on the launch track CAN launch even if the prior train hasn't exited the waiting block, and the third swing of the launch will fail if there's still a train in the waiting block.

•There were be a separate operator panel position specifically for launching the train, alongside monitoring it while it heads to and is on the launch track performing the swings and going over the top hat.

•Will not be revealing minimum operating temperatures, maximum windspeeds, or theoretical hourly capacity/ridership numbers. While the ride will operate with only three trains versus the original six, it will not be held back by the original ~60 second minimum recharge time from the original launch system. They're expecting significantly more overall ridership than TTD due to this and much better operational uptime.

•52in Height Requirement. No max rider height set yet, should be "if you can fit in the restraint, you can ride." There will be a test seat available.

•New trains will have a higher rider heartline than the original trains.

•There are no modifications to the top hat aside from painting. This appears to confirm no addition of trims on the top hat even with the higher-set trains.

•Opening on opening day (Saturday May 4th), though there will be an opportunity to ride it beforehand for season pass holders.

•Bleachers are staying with unspecified modifications.

•Loose articles policy, theme/themeing elements/details like "Ready to Go" playing, new setup of the gift shop/merch store, whether the ride will be on early entry, etc.. will all be announced later. Lockers will be present.

•These two employees DO consider TT2 a new credit, for those of you who have the original who want some "official" park combination.

Loved getting some of these operational details, and live video of that massive new spike up close was awesome!

Durch den Wegfall der Zeit, in der der Puffertank für den Launch wieder gefüllt werden musste, sowie die hoffentlich bessere Anlagenverfügbarkeit, erhofft sich der Park sogar eine höhere Kapazität als zuletzt auf der Originalbahn.

Quelle via Quelle
 

doCoaster

CF Team Redaktion
Teammitglied
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2008
Beiträge
9.018
Das sieht ja mit der Treppe und den Schildern mehr nach Ausstellung aus. Soll das für ein Presseevent sein?
 

KahieraNachtrabe

Fastpass Besitzer
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2021
Beiträge
204
Das sieht ja mit der Treppe und den Schildern mehr nach Ausstellung aus. Soll das für ein Presseevent sein?
Die haben aktuell in Cedar Point das "Winter-Chill-Out"
Da haben, nach so weit ich weiß Verlosung, bestimmte Gäste "Behind the scenes"-Führungen und dürfen sich wohl mitunter in die neuen Züge setzen und fotografieren lassen.
 

Floooooo

CF Team IT
Teammitglied
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2014
Beiträge
2.422
Ich meine in einem Post gelesen zu haben, dass die Heartline der neuen Züge höher sei, als die der alten.
Das würde dazu passen. (Habe leider ich gerade nicht die Zeit den Post rauszusuchen.)
Das steht literally in dem von Dir zitierten Post von Mario (bzw. dem dort zu sehenden Instapost) - also keine Suche nötig 😃
 

Mario M.

CF Team News
Teammitglied
CLUBMEMBER
Mitglied seit
2008
Beiträge
38.846
Episode 9 der Videoreihe Pit Stop ist online :)

 
Oben